sâmbătă, 11 august 2012

Brioşe parfumate de cocos cu zmeură

Am revenit! După o pauză destul de lungă…Am avut parte de un sfărşit de primăvară şi de o vară nebună: examene, stres, emoţii, nopţi nedormite, dar măcar a meritat efortul. Am trecut cu bine de licenţă şi am intrat la master. Totul e bine când se termină cu bine :) De-abia am aşteptat să intru in bucătărie şi chiar dacă am făcut-o până acum, nu am avut deloc timp să fac poze la paşi sau la produsul finit. Dar, cum am mai precizat, am reţete puţin mai vechi, numai bune de postat.

Aş dori să vă prezint azi nişte brioşe foarte parfumate. Iniţial, am vrut să fac brioşe de cocos cu glazură de lămâie (aşa cum am văzut ȋntr-un episod Master Chef USA), dar m-am răzgândit. Reţeta e puţin improvizată şi sper să vă placă la fel cum ne-a plăcut nouă ;)


Pentru 10 brioşe “babane” ;)

Ingrediente brioşe de cocos şi zmeură
150 g făină
100 g zahăr
60 g cocos
50-100 g zmeurică
2 ouă
100 ml ulei
1 linguriţă praf de copt

Ingrediente crustă de cocos
1 ½ linguri de unt la temperatura camerei
3 linguri de zahăr
50 g cocos



Cum procedăm?
Preȋncălzim cuptorul la 180º C şi ne apucăm de crustă, ca să o avem gata. E simplu: mixăm untul cu zahărul până se dizolvă tot zahărul, iar apoi adăugăm cocosul. Crema va fi puţin grunjoasă.


Ne apucăm de brioşe. Întâi mixăm bine ouăle cu zahărul până se albesc şi ȋşi dublează volumul. 


Apoi adăugăm făina amestecată cu praful de copt.


Urmează cocosul...


Uleiul...şi la final zmeura. Eu ȋncă am avut nişte zmeură congelată de vara trecută, dar puteţi folosi şi zmeură proaspătă sau orice alte fructe. Dacă nu vă plac fructele ȋn brioşe, lăsaţi-le aşa, că şi simple cu cocos sunt delicioase.


Aliniem nişte hârtii de copt pentru brioşe ȋn tava pentru brioşe şi umplem hârtiuţele trei sferturi. Nu le umpleţi pănă la refuz pentru că ne trebuie nişte loc şi pentru crustă. Împărţiţi crema de unt cu cocos pe brioşe şi daţi la cuptor până miroase ademenitor ȋn bucătărie a cocos prăjit, iar scobitoarea introdusă ȋn brioşe iese curată. Depinde de cuptor ;)


Cum aş putea să vă descriu aceste brioşe minunate? Crusta crocantă de cocos caramelizat este absolut fenomenală! Iar brioşele...dulci, aromate şi parfumate. A fost un experiment reuşit şi vă invit să le ȋncercaţi cu ȋncredere. Data viitoare le voi ȋncerca şi pe cele cu glazură de lămâie...sună bine. Poftă bună să avem :)
d


2 comentarii:

  1. O revenire in forta ;)
    Arata super, Cosmina!!
    Welcome back! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hey Olguta :) Mersi mult de tot! Good to be back. Abia astept sa ma intorc cu cat mai multe retete :D

      Ștergere